dierenvrienden
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

een leuk forum voor je huisdieren
 
IndexPortalLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Olifant Annabel maakt fatale val

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
angelique
Admin
angelique


Aantal berichten : 4306
Leeftijd : 40
Woonplaats : rutten
Registration date : 27-03-08

Olifant Annabel maakt fatale val Empty
BerichtOnderwerp: Olifant Annabel maakt fatale val   Olifant Annabel maakt fatale val I_icon_minitimema maa 02, 2009 8:50 pm

Olifant Annabel maakt fatale val Art_xlarge_121762

EMMEN - Hartverscheurende taferelen gisteravond in Dierenpark Emmen. Na een lijdensweg van uren moest de dierenarts Annabel, de mater familias van de olifanten, laten inslapen.

Annabel, met haar 45 jaar het oudste dier van de Emmer zoo, was 's middags rond vier uur in de droge gracht rond het olifantenbedrijf gevallen, tijdens een stoeipartij met andere olifanten. Dat overkomt olifanten wel vaker en doorgaans zijn ze in staat zelf uit de gracht te klimmen. Maar Annabel kwam half op haar rug terecht en lag klem.

Tientallen medewerkers van de diertentuin probeerden vergeefs de olifant overeind te krijgen. Uiteindelijk lukte dat met de inzet van een kraanwagen en veel sjor- en trekwerk. Maar Annabel kon niet meer op haar poten staan. Brandweerlieden slaagden er weliswaar in haar met behulp van luchtkussens omhoog te krijgen, maar op eigen kracht staan lukte haar niet. Het imposante lijf, drieduizend kilo, bungelde in de sjorbanden, in een rare ingedoken houding. De linkerachterpoot was stijf, andere poten hingen slap.

Na nog één laatste poging beseften de verzamelde medewerkers en bezoekers van de dierentuin dat hier geen redden meer aan was. 's Avonds laat kreeg Annabel een spuitje.

De laatste keer dat een olifant in Emmen verkeerd in de droge gracht belandde, was in 1993. Babyolifant Bo Gyi werd toen in de gracht geduwd door haar groepsgenoten en brak haar poot. Heel Nederland leefde met het olifantje mee, dat enkele maanden na de val afgemaakt moest worden. (HET PAROOL)
Terug naar boven Ga naar beneden
https://dierenvrienden.actieforum.com
angelique
Admin
angelique


Aantal berichten : 4306
Leeftijd : 40
Woonplaats : rutten
Registration date : 27-03-08

Olifant Annabel maakt fatale val Empty
BerichtOnderwerp: Re: Olifant Annabel maakt fatale val   Olifant Annabel maakt fatale val I_icon_minitimema maa 02, 2009 8:52 pm

misschien ben ik een emotionele doos hoor maar ik moest hier wel om huilen Sad
ik zag het vanmorgen al op het nieuws ook hoe ze haar uit de greppel wegtakelde!
het arme beest! een stoeipartij word haar dood Sad
Terug naar boven Ga naar beneden
https://dierenvrienden.actieforum.com
Jacqueline
Admin
Jacqueline


Aantal berichten : 5192
Leeftijd : 52
Woonplaats : Anna-Paulowna
Registration date : 27-03-08

Olifant Annabel maakt fatale val Empty
BerichtOnderwerp: Re: Olifant Annabel maakt fatale val   Olifant Annabel maakt fatale val I_icon_minitimedi maa 03, 2009 1:04 pm

Angelique, één schrale troost voor je, ik ben ook zo'n emotionele doos hoor.
Ik vind dit ook onwijs zielig en dat dit heeft kunnen gebeuren is voor mij een raadsel.

Ik heb het ook gezien op het nieuws hoe ze het arme, in shock verkerende beest, uit de greppel takelde.
Je kon in haar ogen zien dat ze niet meer wist wat er allemaal gebeurde en wat er gebeurd was.
Het leek erop of haar ogen zeiden: Laat me maar, het heeft geen zin...

Olifanten gaan niet zomaar ruzie maken of op deze manier stoeien met elkaar.
Ik denk namelijk dat er gewoon iemand uit het publiek iets naar de olifanten heeft gegooid of iets dergelijks en zo de olifant(en) heeft kwaad gemaakt. Net als met Bokito de gorilla in die andere dierentuin toen, dat die vrouw dat beestje helemaal gek maakte door hem steeds diep in de ogen te kijken.
Ik wordt boos door dat mensen niet nadenken met wat ze doen en dit dan gebeuren moet en de dieren het dan maar weer moeten ontgelden of de schuld krijgen van iets waar ze niets aan kunnen doen. Lekker makkelijk toch! Mad

Ik vind het alleen erg raar/vreemd dat de dierentuin niets onderneemt met die greppel.
Volgens mij kan die gerust iets breder worden gemaakt en iets van vangnetten er in worden gehangen zodat als het nog eens mocht gebeuren, de val wordt onderbroken.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dierenvrienden.actieforum.com
Gast
Gast




Olifant Annabel maakt fatale val Empty
BerichtOnderwerp: Re: Olifant Annabel maakt fatale val   Olifant Annabel maakt fatale val I_icon_minitimedi maa 03, 2009 4:55 pm

Ik deel ook dit verdriet mee Sad Ik heb een verslagje gemaakt op school over Annabel met een foto er achter en heb een 8 ervoor gehad. Verder ben ik nog steeds ook boos op de dierenartsen. Ik weet dat ze in shock was, ik weet dat ze niet kon staan.. Maar help ook dit beest dan erover heen. Ik kijk een programma met mishandelde dieren, paarden die zo vermagert zijn die niet kunnen staan, die worden in een ding gehesen en die kunnen zo op eigen kracht komen.. Waarom niet met de oude maar oohh zo geliefde Annabel??
Terug naar boven Ga naar beneden
platyke

platyke


Aantal berichten : 86
Leeftijd : 68
Woonplaats : B-8820 Torhout
Registration date : 26-07-08

Olifant Annabel maakt fatale val Empty
BerichtOnderwerp: Re: Olifant Annabel maakt fatale val   Olifant Annabel maakt fatale val I_icon_minitimewo maa 04, 2009 1:52 pm

Ik heb ook het geluk gehad om deze prachtige olifant enkele malen te kunnen zien, ondanks de grote afstand (voor ons is dit een ritje van een dikke 500 kilometer) naar deze dierentuin. Als wij in Center Parcs verblijven tijdens onze vakantie gaan wij ALTIJD een dagje naar die prachtige dierentuin. Het is ook voor ons in België zeer spijtig dat zulke zaken kunnen gebeuren. Sad
Terug naar boven Ga naar beneden
Jacqueline
Admin
Jacqueline


Aantal berichten : 5192
Leeftijd : 52
Woonplaats : Anna-Paulowna
Registration date : 27-03-08

Olifant Annabel maakt fatale val Empty
BerichtOnderwerp: Re: Olifant Annabel maakt fatale val   Olifant Annabel maakt fatale val I_icon_minitimedo maa 05, 2009 9:12 pm

Het blijkt nu dat Annabal toch een ruggewervel gebroken had en verlamd is geraakt.
Daardoor kon ze ook niet meer opstaan. Arme Annabel... Sad
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dierenvrienden.actieforum.com
angelique
Admin
angelique


Aantal berichten : 4306
Leeftijd : 40
Woonplaats : rutten
Registration date : 27-03-08

Olifant Annabel maakt fatale val Empty
BerichtOnderwerp: Re: Olifant Annabel maakt fatale val   Olifant Annabel maakt fatale val I_icon_minitimedo maa 05, 2009 9:39 pm

he arme Annabel! ik vind het nogsteeds zo erg! ik vind persoonlijk dat de dierentuin wel aanpassingen moet treffen zodat dit dus niet meer kan gebeuren!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://dierenvrienden.actieforum.com
Gast
Gast




Olifant Annabel maakt fatale val Empty
BerichtOnderwerp: Re: Olifant Annabel maakt fatale val   Olifant Annabel maakt fatale val I_icon_minitimedo maa 05, 2009 11:42 pm

Ja iets van schrikdraad of een beetje een laag stevig hek dat ze er nog wel een beetje overheen kunnen hangen met hun slurf..
Terug naar boven Ga naar beneden
angelique
Admin
angelique


Aantal berichten : 4306
Leeftijd : 40
Woonplaats : rutten
Registration date : 27-03-08

Olifant Annabel maakt fatale val Empty
BerichtOnderwerp: Re: Olifant Annabel maakt fatale val   Olifant Annabel maakt fatale val I_icon_minitimevr maa 06, 2009 8:34 pm

ja inderdaad het is een kleine moeite om het te doen maar helaas gaat de dierentuin geen aanpassingen treffen ik hoop dat dit nooit meer gebeurd!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://dierenvrienden.actieforum.com
Jacqueline
Admin
Jacqueline


Aantal berichten : 5192
Leeftijd : 52
Woonplaats : Anna-Paulowna
Registration date : 27-03-08

Olifant Annabel maakt fatale val Empty
BerichtOnderwerp: Re: Olifant Annabel maakt fatale val   Olifant Annabel maakt fatale val I_icon_minitimezo maa 08, 2009 1:55 am

Ik kreeg vanmiddag een krantenknipsel van mijn moeder en daar stond in:

ANNABEL HAD EEN GEBROKEN NEK

De olifant Annabel, die zondag in Dierenpark Emmen dood ging na een val, had een gebroken nekwervel en slijtage aan de gewrichten. Dit is gisteren bekend gemaakt. Uit sectie blijkt dat Annabel artrose had, waardoor ze een minder goed evenwichtsgevoel had en snel uit balans gebracht kon worden. Door de val brak zij ook een nekwervel. Daardoor raakte ze verlamd.

Dus wat ik in mijn berichtje eerder deze week had gezet dat ze haar rug gebroken had moet dus nek wezen.
Dat had ik van de week namelijk wel zo gehoord maar dat klopt dus niet.
Bij deze heb ik het even recht gezet. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dierenvrienden.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





Olifant Annabel maakt fatale val Empty
BerichtOnderwerp: Re: Olifant Annabel maakt fatale val   Olifant Annabel maakt fatale val I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Olifant Annabel maakt fatale val
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
dierenvrienden :: Nieuws-
Ga naar: