dierenvrienden
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

een leuk forum voor je huisdieren
 
IndexPortalLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 vragen over het aanschaffen van een fret

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
angelique
Admin
angelique


Aantal berichten : 4306
Leeftijd : 40
Woonplaats : rutten
Registration date : 27-03-08

vragen over het aanschaffen van een fret Empty
BerichtOnderwerp: vragen over het aanschaffen van een fret   vragen over het aanschaffen van een fret I_icon_minitimedi apr 01, 2008 10:59 pm

[quote="Bianca"]Ik heb gehoord dat je fretten het beste bij een opvang vandaan kan halen. Klopt dit?
en als dit zo is waar kan ik ze dan het beste halen, dus in welke opvang.
ik woon zelf in purmerend. dit is in Noord Holland.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://dierenvrienden.actieforum.com
Jacqueline
Admin
Jacqueline


Aantal berichten : 5192
Leeftijd : 52
Woonplaats : Anna-Paulowna
Registration date : 27-03-08

vragen over het aanschaffen van een fret Empty
BerichtOnderwerp: Re: vragen over het aanschaffen van een fret   vragen over het aanschaffen van een fret I_icon_minitimedi apr 01, 2008 11:35 pm

Mijn mening is dat je je fretjes beter niet uit een opvang kan halen.
Omdat je niet zeker kan zijn over de achtergrond van de fretjes.
Mijn advies is om eerst eens heel rustig op marktplaats te gaan kijken. Daar vind je zowel fokkers die fretten(pups) aanbieden als particuliere fretten waar mensen (helaas) wel eens, door omstandigheden met pijn in hun hart afstand van moeten doen.
Mocht je toch voor een opvang kiezen om daar je fretten uit te zoeken, laat je dan goed informeren en zorg ervoor dat je ze bij een legale, geregistreerde opvang vandaan haalt.
Neem geen overhaaste beslissingen.
Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt.
Tevens wens ik je heel veel succes met het uitzoeken van 2 lieve frettenvriendjes. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dierenvrienden.actieforum.com
Gast
Gast




vragen over het aanschaffen van een fret Empty
BerichtOnderwerp: Re: vragen over het aanschaffen van een fret   vragen over het aanschaffen van een fret I_icon_minitimewo apr 02, 2008 7:50 pm

dankjewel voor de info.
maar mij is wel altijd verteld dat je juist niet van marktplaats moet halen.
want tegen mij zeggen ze dat je zeker weet dat je uit een opvang gezonde fretten krijgt.
En is achtergrond erg belangrijk dan van een fret?
dit ook omdat mensen vaak er gewoon aan proberen te verdienen.
maar ik zit te denken aan wat oudere fretten die al helemaal opgevoed zijn.
ik zal eventjes zoeken op marktplaats ieder geval.
kunnen jullie mij een opvang aanbevelen in de buurt? of 1 waarvan je weet hoe het daar gaat?
ik kan altijd dan eventjes bellen en ook daar vragen stellen. zo kan ik ook dingen uitsluiten natuurlijk
Terug naar boven Ga naar beneden
Jacqueline
Admin
Jacqueline


Aantal berichten : 5192
Leeftijd : 52
Woonplaats : Anna-Paulowna
Registration date : 27-03-08

vragen over het aanschaffen van een fret Empty
BerichtOnderwerp: Re: vragen over het aanschaffen van een fret   vragen over het aanschaffen van een fret I_icon_minitimedo apr 03, 2008 12:39 am

Marktplaats word inderdaad wel eens genoemd als negatief maar dat is niet altijd zo. Als je goed zoekt, zitten er ook goede fokkers en erkende opvangen tussen waar je gezonde fretten vandaan kunt halen.
Ik vind wel belangrijk dat je goede info krijgt over een al wat oudere fret. Wat hij al heeft mee gemaakt en wat hij gewend is kwa opvoeding. Dat is wat ik bedoel met de achtergrond.
Een goede geregistreerde en erkende opvang zit hier niet direct in de buurt. Ik denk dat je daar ook wel even voor kunt kijken op het internet.
Mijn advies is ook, als je een fretje of ander dier uit een opvang haalt, lees eerst aandachtig de voorwaarden door die de opvang stelt en ga eerst na of de opvang inderdaad officieel geregistreerd staat. Dit om misverstanden en eventuele tegenslagen te voorkomen. Als een opvang namelijk niet geregistreerd staat en er gaat iets mis, heb je getekend op eigen risico en dus nergens recht op.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dierenvrienden.actieforum.com
Jacqueline
Admin
Jacqueline


Aantal berichten : 5192
Leeftijd : 52
Woonplaats : Anna-Paulowna
Registration date : 27-03-08

vragen over het aanschaffen van een fret Empty
BerichtOnderwerp: Re: vragen over het aanschaffen van een fret   vragen over het aanschaffen van een fret I_icon_minitimedo apr 03, 2008 12:56 am

Ik heb ook nog even voor je op internet gekeken via google.
Ik vond er één voor je maar ik weet niet of deze opvang geregistreerd staat. Daar zou je zelf even naar kunnen informeren.
Stichting frettenopvang West-Friesland,
Amaryllislaan 2
1616 XC
Hoogkarspel.

Telefoonnummer stond er niet bij helaas.

Ik hoop dat ik je toch nog een beetje heb kunnen helpen.
Succes verder met je zoektocht. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dierenvrienden.actieforum.com
Gast
Gast




vragen over het aanschaffen van een fret Empty
BerichtOnderwerp: Re: vragen over het aanschaffen van een fret   vragen over het aanschaffen van een fret I_icon_minitimedo apr 03, 2008 10:05 am

Bedankt voor de info Jacqueline.
ik heb gekeken maar die opvang waar jij het over heb bestaat niet meer

verder ben ik op frettenforum? die hebben een site met adressen gaan zoeken
maar daar stond ook niets in noord holland jammer genoeg.
ik denk dat ik sowiso eventjes ga bellen naar opvang breda en tuikwerd.
alleen moeten opvangen officieel zijn? want ik zie dat opvang tuikwerd een bekende naam heeft
maar niet officieel is?
(ik heb mijn oog daar namelijk al laten vallen op een paar schatje)
Terug naar boven Ga naar beneden
Jacqueline
Admin
Jacqueline


Aantal berichten : 5192
Leeftijd : 52
Woonplaats : Anna-Paulowna
Registration date : 27-03-08

vragen over het aanschaffen van een fret Empty
BerichtOnderwerp: Re: vragen over het aanschaffen van een fret   vragen over het aanschaffen van een fret I_icon_minitimevr apr 04, 2008 12:33 am

O dat is jammer dat de stichting frettenopvang West Friesland niet meer bestaat. Dat wist ik niet want dat stond er niet bij op het internet.

Slim dat je ook op een frettenforum bent wezen snuffelen, daar kun je natuurlijk ook wat informatie vinden over opvangen.

Jij zegt alleen dat Tuikwerd niet geregistreerd staat?
Volgens mij wel hoor, want die heeft een KvK nummer.

Ik heb je in een eerder bericht al uitgelegd waarom ik zou kiezen voor een geregistreerde opvang. Je hebt namelijk nergens recht op als je een contract ondertekend hebt bij een ongeregistreerde opvang als er iets mis gaat. Dan neem je toch een risico vind ik. Het is natuurlijk jou eigen keus waar je je fretjes vandaan haalt. Jij vraagt advies en ik geef mijn mening. Wat je er mee doet moet je natuurlijk helemaal zelf beslissen.

Hou je ons op de hoogte als je naar die fretjes gaat kijken en of het klikt tussen jullie? Ik ben heel benieuwd.

Succes! Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dierenvrienden.actieforum.com
Gast
Gast




vragen over het aanschaffen van een fret Empty
BerichtOnderwerp: Re: vragen over het aanschaffen van een fret   vragen over het aanschaffen van een fret I_icon_minitimevr apr 04, 2008 5:40 pm

ik wist niet dat je met een kvk nummer al officieel was. dankjewel voor die info.

mijn vragen zal ik natuurlijk ook eventjes vertellen voordat ik fretten neem natuurlijk.

welke kooi is het beste?
kan je het beste doeken gebruiken of bodembedekker?
wat voor kattenbakvulling?
wat voor voer vinden jullie het beste?
beter vrouwtjes of mannetjes?
knagen ze draden kapot?
beter ouder om mee te beginnen of juist jonger?

de rest van de vragen komen nog
Terug naar boven Ga naar beneden
Jacqueline
Admin
Jacqueline


Aantal berichten : 5192
Leeftijd : 52
Woonplaats : Anna-Paulowna
Registration date : 27-03-08

vragen over het aanschaffen van een fret Empty
BerichtOnderwerp: Re: vragen over het aanschaffen van een fret   vragen over het aanschaffen van een fret I_icon_minitimevr apr 04, 2008 6:39 pm

Wat ik bedoel te zeggen is dat als een opvang een KvK nummer heeft, staat die opvang geregistreerd en handeld dan niet illegaal.

* Je hebt verschillende frettenkooien. De grote hangt af van hoeveel fretten je er in wilt doen. Ikzelf heb een kast omdat ik dat mooier vind staan dan een kooi.
* Ik gebruik fleecedekens waar hij zich heerlijk warm in kan verstoppen. Sommige gebruiken ook oude handdoeken of katoenen lakens. Verder heeft hij hangmatjes en mandjes waar hij heerlijk in weg kan kruipen.
* Ik gebruik voor de poepbak kittyfriend kattenbakvulling. Je kan ook voor Biokats kattenbakvulling gaan. Sommige mensen gebruiken ook houtkorrels maar daar ben ik minder gek op. Dat is persoonlijk.
* Ik gebruik voor Fox Freddy de fret gemengd met Topfokker kittenvoer.
Hier heb ik goede ervaring mee.
* Ik zelf heb een mannetje. Ik zou niet durven zeggen of je beter een mannetje of vrouwtje kan hebben. Volgens mij maakt dat weinig uit. Dat is wat je zelf graag wilt. Misschien kun je dit ook bij een frettenfokker of frettenopvang vragen
* Fretten zijn over het algemeen geen knagers. Ik denk dat het wel verschilt per fret. Bij ons heeft Fox het nooit gedaan aan snoeren enzo te knagen. Alleen bijt Fox wel in zijn doeken af en toe. Laughing
* Ik zou niet durven zeggen wat nou beter is om mee te beginnen. Een oudere fret of een jongere. Als je als beginner een fret neemt kun je die keuze natuurlijk zelf maken. Wij waren ook beginners en zijn begonnen met een jonge fret. Het is net hoeveel tijd je eraan kan besteden om een jong fretje op te voeden en van alles te leren. Als je daar niet zo heel veel tijd voor hebt kun je misschien beter beginnen met een iets oudere fret die al opgevoed is en bijtvrij gemaakt is. Dat is een keuze die je zelf moet maken.

Misschien dat Angelique jou ook nog wat kan vertellen wat zij voor voer geeft aan haar fretten en wat zij voor vullig voor de poepbak gebruikt. En misschien knagen haar fretten wel aan de snoeren van electrische apparatuur. Daar kan ik geen antwoord op geven.
Ik hoop dat je wat aan deze info van mij hebt. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dierenvrienden.actieforum.com
Jacqueline
Admin
Jacqueline


Aantal berichten : 5192
Leeftijd : 52
Woonplaats : Anna-Paulowna
Registration date : 27-03-08

vragen over het aanschaffen van een fret Empty
BerichtOnderwerp: Re: vragen over het aanschaffen van een fret   vragen over het aanschaffen van een fret I_icon_minitimevr apr 11, 2008 12:38 pm

@Bianca;
Ik ben benieuwd of je al bij de fretjes bent wezen kijken en of je al besloten hebt om
deze fretjes dan te nemen. Of misschien heb je ze al? Ik ben ook benieuwd hoe je ze
gaat noemen dan.
Je had ook veel info gevraagd en daar hebben je mee geholpen. Ik ben ook benieuwd
of je wat aan deze antwoorden van ons hebt gehad. Laat je het ons nog weten?
Wij wachten het af... Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dierenvrienden.actieforum.com
angelique
Admin
angelique


Aantal berichten : 4306
Leeftijd : 40
Woonplaats : rutten
Registration date : 27-03-08

vragen over het aanschaffen van een fret Empty
BerichtOnderwerp: Re: vragen over het aanschaffen van een fret   vragen over het aanschaffen van een fret I_icon_minitimezo aug 17, 2008 10:34 am

hier komt een slotje op
Terug naar boven Ga naar beneden
https://dierenvrienden.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





vragen over het aanschaffen van een fret Empty
BerichtOnderwerp: Re: vragen over het aanschaffen van een fret   vragen over het aanschaffen van een fret I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
vragen over het aanschaffen van een fret
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» een fret en peper

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
dierenvrienden :: gesloten onderwerpen-
Ga naar: